Het hoger onderwijs heeft een invloedrijke rol in onze samenleving, het leidt de mensen op die op sleutelposities in de samenleving terecht komen. De kwaliteit van dit onderwijs is daarom erg belangrijk, en Christianne zet zich graag hiervoor in. Ze ontwikkelde diverse opleidingstrajecten, waaronder BKO en SKO programma’s en ze begeleidt opleidingen in (onderwijskundige) verandertrajecten en curriculum vernieuwing. Haar stijl is betrokken, analytisch en inspirerend. Met gevoel voor humor en prikkelende vragen begeleidt Christianne je naar de doelen die je voor jezelf, je team of je opleiding voor ogen hebt. Christianne’s onderwijskundige specialisatie ligt op de terreinen van ‘kritisch denken vaardigheden’, academisch burgerschap en interdisciplinair hoger onderwijs. Ze publiceerde samen met collega’s van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies onder meer over interdisciplinair curriculum ontwerp.

Christianne heeft 18 jaar ervaring als trainer. Er is weinig dat ze zo leuk vindt als met een groep mensen aan de slag te gaan. Zo geeft ze trainingen aan promovendi over persoonlijke effectiviteit, maar ook begeleiding aan de supervisoren van deze promovendi.

Ze werkte eerder aan de Universiteit van Amsterdam en werd aan de faculteit Wiskunde, Natuurkunde en Informatica genomineerd voor de onderwijsprijs ‘Docent van het jaar’.

Christianne is opgeleid tot psycholoog en coach. Ze schakelt soepel vanuit een psychodynamische of systemische blik naar inzichten uit de hedendaagse positieve psychologie. Haar motto: “From fixing what’s wrong to building what’s strong”. Samen met Rachna in ’t Veld heeft Christianne Reflect Academy opgericht.