Hester Glasbeek loopt al meer dan dertig jaar rond in de academische wereld en heeft die wereld vanuit alle hoeken en gaten leren kennen. Ze was student, promovendus, junior docent, universitair docent, kwaliteitszorgmedewerker, docentopleider, docentcoach en onderwijsadviseur. Ze schreef artikelen over onderwijskwaliteit, begeleidde uiteenlopende groepen docenten en opleidingsteams en ze luisterde als coach vele uren naar de ervaringen, dromen en nachtmerries van studenten, docenten en opleidingsmanagers. De laatste jaren heeft ze zich toegelegd op curriculumontwikkeling, onderwijsinnovatie en onderwijskundig leiderschap.

Sinds langen tijd ben ik steeds stelliger tot de overtuiging gekomen, dat menschelijke beschaving opkomt en zich ontplooit in spel, als spel (Johan Huizinga, 1938, Homo Ludens).

Met haar werk wil Hester bijdragen aan onderwijs dat de talentontwikkeling van zoveel mogelijk studenten stimuleert. Ze houdt van leren, ook van de weerstanden en moeilijkheden die daarbij horen. Ze combineert een gedegen analyse liefst met een speelse aanpak en gaat graag samen met anderen het experiment aan. Deelnemers en collega’s waarderen Hester om haar deskundigheid, haar lichte toon en haar open mind.