Alle vernieuwing en verbetering in het hoger onderwijs staat of valt bij de uitvoering daarvan door de docenten. Er kunnen nog zulke mooie plannen of visies zijn, als er voor de docenten geen meerwaarde is of als er niet genoeg is nagedacht voor de consequenties in het daadwerkelijke onderwijs, dan blijven de plannen papieren tijgers.
De SKO is ontwikkeld voor coördinatoren en opleidingsdirecteuren die de cruciale schakels zijn tussen de plannen op faculteitsniveau en de uitvoering in het onderwijs. Zij overzien de consequenties op vak- en programmaniveau en kunnen de docenten meenemen in de ontwikkelingen. Het gereedschap dat zij daarvoor nodig hebben is de kern van de SKO: het vertalen van brede visies naar een samenhangende innovatie op het niveau van een onderwijsprogramma; het vertalen van plannen op papier naar vernieuwingen die worden vormgegeven op basis van onderzoek; het meenemen van teams in de ontwikkelingen. In een groep ontwikkel je de leiderschapskwaliteiten die horen bij het vinden van een balans tussen vooroplopen en docenten ondersteunen om de innovatie zelf te doen.
Deze training kan als maatwerk worden aangeboden, afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever. Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op.
