Als echt onderwijsbeest gaf Anne les aan tieners, studenten, artsen in opleiding, promovendi, docenten in het hoger onderwijs en professoren. Door haar ruime ervaring heeft ze expertise opgebouwd op het gebied van curriculumontwerp en didactiek, in het bijzonder als het gaat om transformatief leren en persoonsvorming. De centrale vraag die haar bezighoudt is: hoe kan een opleiding ervoor zorgen dat mensen reflectieve, communicatieve professionals worden?
In mijn werk ga ik voor het IKEA-effect: mensen een leerpad laten doorlopen om ze vervolgens met meer naar huis te laten gaan dan gepland of verwacht.
Anne is een interdisciplinaire duizendpoot met als missie om mensen tot zinvolle en reflectieve gesprekken aan te zetten. Ze heeft goed afgestemde voelsprieten voor groepsdynamiek en bezit een arsenaal aan werkvormen om interactie op gang te brengen. Anne is waakzaam voor reflectiemoeheid en heeft oog voor diversiteit in groepen. Anderen omschrijven haar als warm, energiek, analytisch en creatief.
Naast haar onderwijs- en trainingswerk doet Anne onderzoek naar medisch onderwijs als Universitair Docent aan de Faculteit der Geneeskunde, Vrije Universiteit Amsterdam.
