Margriet heeft 20 jaar ervaring binnen het hoger onderwijs als docent en trainer, manager en onderwijskundige, zowel bij bachelor- als masteropleidingen. Ze is een betrokken adviseur die sterk is in vraagstukken rond curriculumontwerp. In 2021 promoveerde zij met een onderzoek naar het effect van curriculum-herontwerp op beroepsbeeldvorming bij hbo-studenten. Haar deskundigheid en ervaring zet zij graag in om met teams na te denken over passende, creatieve, en evidence-informed oplossingen voor onderwijs waar studenten blij van worden. Ze is daarbij altijd geïnteresseerd in wat docenten en teams beweegt, en weet aan belemmeringen een positieve draai te geven.
Ik zie dat goed onderwijs bijdraagt aan een positieve cultuur. Cultuur geeft vorm aan waarden, die richting geven aan de toekomst.
Vanuit haar ervaring én plezier in het doen van onderzoek heeft Margriet zich verder verdiept in het onderwerp research integrity (RI). Graag denkt ze mee met organisaties over een passende aanpak voor ethische toetsing bij studentonderzoek. Ook verzorgt zij trainingen RI voor (PhD)studenten en docenten die studenten begeleiden bij hun onderzoek.
Anderen omschrijven Margriet als persoonlijk geïnteresseerd in de samenwerking, deskundig, gedreven en verantwoordelijk. “Ze gaat voor het maximaal haalbare en je kunt er dan ook zeker van zijn dat dat iets goeds oplevert.”
