Hoe kunnen we docenten en studenten helpen om zichzelf te ontwikkelen? Welke kaders zijn hiervoor nodig en hoe gaan we hier het gesprek over aan? Als je deze pagina bekijkt is de kans groot dat je net als Tim gefascineerd bent door deze vragen. Tim is een onderwijsidealist die overal kansen ziet zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Hij combineert graag zijn analytische blik, oplossingsgerichte houding en humor om deze vraagstukken samen te lijf te gaan.
Sinds 2009 verzorgt Tim training, coaching, supervisie en intervisie voor onder andere docenten, promovendi, beleidsmedewerkers en studieadviseurs. Je kan bij hem terecht voor o.a. (team) coaching, vitaliteit, loopbaanvraagstukken, leiderschapsontwikkeling en vraagstukken rondom diversiteit. Buiten het hoger onderwijs is Tim als adviseur betrokken bij het ontwerp, de implementatie en evaluatie van postacademisch onderwijs en interne (blended) L&D programma’s van verschillende organisaties.
Tim is arbeids- en organisatiepsycholoog en promoveerde in 2016 op onderzoek naar de effectiviteit van coaching in organisaties. Van 2008 tot 2018 werkte hij achtereenvolgend als promovendus, universitair docent en track coördinator (mastertrack coaching en vitaliteit) aan de Universiteit van Amsterdam. Momenteel is hij kerndocent, onderzoeker en coördinator bij het VU center for Executive Coaching.
