Hoe kunnen we ons onderwijs zo inrichten dat studenten een betere toekomst kunnen realiseren? Hoe zorgen we dat docenten in staat zijn om het beste uit zichzelf en hun studenten te halen? Welke kaders zijn hiervoor nodig en welke rol kunnen ontwikkelingen op het gebied van onderwijstechnologie hierbij spelen? Als je deze pagina bekijkt is de kans groot dat je net als Tim gefascineerd bent door deze vragen. Tim is een onderwijsidealist die overal kansen ziet zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Hij combineert graag zijn analytische blik, oplossingsgerichte houding en ontnuchterende humor om deze vraagstukken samen te lijf te gaan.

Sinds 2009 verzorgt Tim training, coaching, supervisie en intervisie voor onder andere docenten, promovendi, beleidsmedewerkers en studieadviseurs. Onderwerpen waarvoor je bij hem terecht kunt zijn o.a. time-management, presentatievaardigheden, vitaliteit, loopbaanvraagstukken, probleem-gestuurd onderwijs en het samenspel tussen didactiek en onderwijstechnologie. Ook was hij buiten het hoger onderwijs als adviseur betrokken bij het ontwerp, de implementatie en evaluatie van postacademisch onderwijs en interne learning en development programma’s van verschillende commerciële organisaties.

Tim is van huis uit psycholoog, volgde (en verzorgde) verschillende coachingopleidingen en promoveerde in 2016 op onderzoek naar de effectiviteit van coaching in organisaties. Van 2008 tot 2018 werkte hij achtereenvolgend als promovendus, universitair docent en track coordinator (mastertrack coaching en vitaliteit) aan de afdeling arbeids- en organisatiepsychologie van de Universiteit van Amsterdam.